Pēc nedēļas – 9.septembrī, “Swedbank” klienti vairs nevarēs autorizācijai izmantot bankas izsniegtās kodu kartes. Līdz ar stingrākām ES prasībām attiecībā uz klientu digitālu autentifikāciju, “Swedbank” pilnībā pārtrauks kodu karšu izmantošanu. Tāpēc klienti, kuri vēl nav paspējuši nomainīt kodu karti pret citiem autentifikācijas rīkiem, tiek lūgti to izdarīt šīs nedēļas laikā, lai pēc 9.septembra nevajadzētu doties uz bankas filiāli. Šobrīd kodu kartes vēl nav nomainījuši vairāk nekā 70 tūkstoši klientu.
Kopš kodu karšu migrācijas sākuma 2018. gada augustā uz citiem autentifikācijas rīkiem pārgājuši vairāk nekā 90% klientu. Lielākā daļa klientu izvēlējušies kodu karti nomainīt pret lietotni Smart-ID – šādu klientu īpatsvars jau pārsniedz 620 000. Lai gan migrācijas process no kodu kartēm uz kodu kalkulatoriem vai lietotni Smart-ID notika pakāpeniski, vēl joprojām vairāk nekā 70 tūkstoši klientu atstājuši kodu kartes maiņu uz pēdējo brīdi.
Ja kodu kartes netiks nomainītas šīs nedēļas laikā, klientiem jāapzinās, ka no 9.septembra, vienīgā iespēja atjaunot piekļuvi internetbankai būs tikai un vienīgi apmeklējot kādu no Swedbank filiālēm. Kodu karti pret Smart-ID lietotni šonedēļ vēl var uzstādīt, neizejot no mājām, jo autorizāciju apstiprināt varēs ar kodu karti, kamēr nākamnedēļ šāda iespēja vairs nebūs pieejama.
Nokavējot pārejas brīdi, ar Swedbank kodu karti vairs nevarēs:
- autentificēties Swedbank internetbankā un citos bankas kanālos (piemēram, zvanot uz konsultāciju centru);
- pieslēgties valsts portāliem (piemēram, latvija.lv, vid.eds.lv, vsaa.gov.lv, e-veseliba.gov.lv u.c.) un arī pakalpojumu sniedzējiem (piemēram, Latvenergo, tet, Latvijas Gāze, tele2 u.c.);
- patstāvīgi izveidot jaunu Smart-ID kontu – lai to izdarītu, būs jādodas uz Swedbank filiāli.