Home / Noderīgi / “LĪDZ 3 GADIEM VISPĀR NEKĀDU EKRĀNU”: PSIHONEIROLOGA AICINĀJUMS AIZSARGĀT BĒRNUS

“LĪDZ 3 GADIEM VISPĀR NEKĀDU EKRĀNU”: PSIHONEIROLOGA AICINĀJUMS AIZSARGĀT BĒRNUS


Warning: Undefined array key "tie_hide_meta" in /data01/virt73110/domeenid/www.noderes.lv/tiesilv/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/meta-post.php on line 3

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data01/virt73110/domeenid/www.noderes.lv/tiesilv/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/meta-post.php on line 3

Viedtālruņi, planšetes, datori, spēļu konsoles, gadžeti – tas viss ir neatņemama mūsu ikdienas dzīves daļa. Tomēr mazi bērni, kuri atrodas savas attīstības sākuma posmā, ir neizsakāmi jūtīgi. Pat neilgs laiks, kas pavadīts pie ekrāna, var atstāt postošas sekas uz metabolismu, emocionālo līdzsvaru un pat uzvedību sabiedrībā. Visur esošās digitālās tehnoloģijas var radīt lielu kaitējumu, īpaši pašiem jaunākajiem. Psihiatrs Boris Ciruļniks no Francijas paskaidro, kāpēc tas tā ir. 20.jūnijā aicināts balsot „par” vai “pret” ekrāna lietošanai bērniem Francijas Kultūras mikrofonā, eksperts izteica oficiālu viedokli: “Līdz pat trim gadiem nekādu ekrānu!”.
Viņš iesaka vecākiem nepieļaut, ka viņu bērni tiek pakļauti šīm tehnoloģijām, kas viņus „ievelk” un padara tos „atkarīgos pēc dažām dienām”.

Pēc viņa vārdiem, pat mobilais telefons “izmaina smadzeņu attīstību” mazulim.
Līdzās negatīvajai ietekmei uz veselību, speciālists brīdina par citu ļoti satraucošu tēmu: digitālo tehnoloģiju ietekmi uz mūsu sociālo uzvedību.

“Viedtālruņi nevar ar mums mijiedarboties. Mans dators nekad man nav uzsmaidījis. Bet bērnam ir jāsajūt saikne. Viņam jāiemācās dekodēt savus žestus, savu mīmiku, sinhronizēties ar citiem.”

Jo ātrāk bērnam parādīsies gadžets, jo sliktāk viņš kontrolēs savas emocijas. Tādā veidā Boris rekomendē dot priekšroku cilvēkam un reālai komunikācijai.

Šis digitālais neprāts atstāj ietekmi arī uz rezultātiem skolā, valodu, koncentrē.

Saskaņā ar pētījumu, kuru nopublicēja Toronto Universitāte 2017. gada maijā, jo vairāk laika bērns pavada ekrāna priekšā, jo vairāk viņš atpaliek valodu apguvē.

No gandrīz 900 bērniem vecumā no 6 mēnešiem līdz 2 gadiem, kas tika novēroti laika posmā no 2011. līdz 2015. gadam, zinātnieki novēroja par 49% palielinātu runas traucējumu risku tiem bērniem, kuri vismaz pusstundu pavada pie ekrāna.

Un ko tu domā? Cik gados tavs bērns sāka aktīvi izmantot gadžetus?

Aplūko arī šo

Efektīvi mēslošanas līdzekļi orhidejām

Daži ziedošu stādījumu cienītāji uzskata, ka orhidejas nav jābaro, taču eksperimenti ir parādījuši, ka orhideju …