Home / Noderīgi / Cigun: enerģētiskā vingrošana ilgam mūžam un organisma līdzsvaram

Cigun: enerģētiskā vingrošana ilgam mūžam un organisma līdzsvaram

Pēdējā laikā Cigun vingrošana iegūst arvien lielāku popularitāti. Un to vienlīdz labi veic gan jauni, gan gados vecāki cilvēki. Tā ir ļoti vienkārša un efektīva metode veselības uzturēšanai, ilgam mūžam un labai fiziskai formai.
Šo ķīniešu vingrošanu viegli apgūst pat iesācēji. Viss, kas vajadzīgs nodarbībām – viegls, brīvs apģērbs un neliels paklājiņš. Tikai 20 minūtes no rīta ļaus gūt enerģiju visai dienai.

Enerģētiskās vingrošanas Cigun komplekss

“Viegla šūpošanās” – veicina koncentrēšanos
Sākumstāvoklis – stāvus, mugura taisna.Viegli šūpojot, virziet rokas uz aizmuguri. Kustību laikā ceļgalus nedaudz salieciet un līgani šūpojieties gurnos. Izpildiet 5 minūtes. Koncentrējieties uz vingrinājumu un nedomājiet ne par ko citu.

“Atlēciens” – uzmundrina un stimulē iekšējos orgānus
S.st. – stāvus, kājas plecu platumā. Veiciet vieglus palēcienus, paplešot kājas. Ķermenis brīvs. Rokas brīvi karājas un kustas kopā ar ķermeni. Pildiet 2 minūtes. Ar palēcieniem jūs izstumjat sasprindzinājumu un atbrīvojieties no tā.

“Akordeons” – attīra apziņu un veicina koncentrēšanos
Aizveriet acis. Elpojiet lēni, virspusēji. Salieciet kopā plaukstas, tad vienmērīgi virziet rokas uz sāniem. Veiciet vienmērīgas kustības, kas līdzinās akordeona spēlei. Vingrinājumu veiciet uz sāniem, uz augšu-uz leju un pa diagonāli.

“Aptveršana” – sajūtiet enerģiju plaukstās
Iztaisnojiet roku, pirksti vērsti augšup. Ar vienas rokas rādītājpirkstu veiciet zīmējošas kustības uz otras rokas plaukstas.

“Enerģijas Ci paplašināšanās” – aktivizē iekšējo enerģiju
Mazliet pieveriet acis. Elpojiet virspusīgi caur degunu. Tad palēniniet elpošanu un aizveriet acis. Atkārtojiet 5 minūtes. Jāizjūt miers un pārliecība par saviem spēkiem.

“Enerģijas Ci uzpumpēšana”
S.st. – stāvus, rokas brīvi gar sāniem, skats uz priekšu. Vienmērīgi ieelpojiet, paceļot rokas, tad salieciet tās elkoņos un saspiediet plaukstas vienu pret otru .Izelpojot atgriezieties sākuma stāvoklī. Atkārtojiet 6-7 reizes. Grūtāku šo vingrinājumu var padarīt, vienlaikus ar rokām pārmaiņus paceļot ceļgalus un lēni sasprindzinot likt pēdas pie zemes.

“Enerģijas Ci sajaukšana”
S.st. – stāvus, kājas plecu platumā, nedaudz ielieciet ceļus. Rokas brīvi gar sāniem. Lēni un vienmērīgi pārnesiet ķermeņa svaru no papēžiem uz pirkstgaliem. Vingrinājuma laikā koncentrējieties pārmaiņus no priekšējās ķermeņa virsmas uz aizmugurējo. Šis pašas kustības var izpildīt arī pa labi- pa kreisi.

“Rokas pacelšana” – palīdz novājēt, uzlabo gremošnu, izvada toksīnus
S.st. – stāvus, kājas plecu platumā. Vienmērīgi ieelpojot, paceliet rokas līdz plecu augstumam, abus elkoņu nedaudz ielieciet. Izelpojot nedaudz nolaidiet. Plaukstas it kā tur lielu bumbu.Pagrieziet kreiso plaukstu uz sāniem, ieelpojot paceliet uz augšu, bet labo tajā pat laikā laidiet lejā, it kā izstiepjot atsperi. Sastingstiet uz 3-4 sek. Izelpojot nolaidiet kreiso roku.Pārmaiņus atkārtojiet 6 reizes.

“Atskaties” – dziedina mugurkaulu, iekšējos orgānus
S.st. – stāvus, kājas plecu platumā. Lēna ieelpa, izelpojot celiet plaukstas līdz plecu līmenim. Ieelpojot pagrieziet plaukstas uz leju. Izelpojot nolaidiet rokas uz leju, pagriežot galvu, atskatieties pār kreiso plecu. Pastāviet šādā stāvoklī. Ieelpojot lēni pagrieziet galvu uz priekšu, paceļot plaukstas līdz viduklim. Izelpojot lēni nolaidiet. Atkārtojiet galvas pagriešanu uz otru pusi.

“Kustinām asti” – nomierina, ārstē bezmiegu, samazina stresu, sasprindzinājumu
S.st. – stāvus, kājas plati. Salieciet ceļgalus, izpildot puspietupienu. Korpuss taisns, plaukstas uz gurniem. Ieelpojot atlieciet ķermeni pa labi, uzkavējieties. Izelpojot atkārtojiet uz otru pusi. Izpildiet 6 reizes.

Aplūko arī šo

Kāpēc nevajag atzīmēt 40-to dzimšanas dienu? Ar ko šis ticējums ir saistīts un vai tam ticēt?

Ezotēriķi izskata, ka 40 gadu atzīme ir sava veida robežšķautne, kas apzīmē cilvēka enerģētikas pavājināšanos. …